Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), prim borçları ve idari para cezalarının yeniden yapılandırılmasına ilişkin yeni genelgeyi yayımladı. Düzenleme kapsamında 2026 yılı Haziran ayı ve önceki dönemlere ait prim borçları ile 31 Ağustos 2026 tarihine kadar tebliğ edilerek kesinleşen idari para cezaları yapılandırma kapsamına alındı.
Taksit süresi iki katına çıktı
Yeni düzenlemeyle birlikte azami taksitlendirme süresi 36 aydan 72 aya yükseltildi. Böylece işverenler ve Bağ-Kur sigortalıları için daha uzun vadeli ödeme imkanı sağlandı.
Yapılandırmadan yararlanmak isteyenlerin ilk taksit ödemesini en geç 31 Ağustos 2026 tarihine kadar yapması gerekiyor. Bu tarihe kadar gerçekleştirilecek işlemlerde tecil faiz oranı yüzde 39 yerine yüzde 29 olarak uygulanacak.
Teminat şartları da değişti
Genelgeye göre teminatsız tecil işlem limiti 10 milyon lira olarak belirlendi. Toplam borcun bu tutarı aşması halinde yalnızca aşan kısmın yarısı kadar teminat gösterilmesi yeterli olacak.
İlk taksitle birlikte haciz işlemleri duracak
Düzenleme kapsamında ilk taksitin ödenmesiyle birlikte haciz, icra ve satış işlemleri durdurulacak. Ayrıca borç nedeniyle araçlar üzerine konulan yakalama şerhlerinin kaldırılmasının da önü açılacak.
SGK, yeni düzenlemeyle prim ve ceza borcu bulunan işverenler ile Bağ-Kur sigortalılarının ödeme yükünü hafifletmeyi ve borçların daha kolay tahsil edilmesini hedefliyor.





