İran'ın silahlı kuvvetler ile Devrim Muhafızları'nın ortak komutanlığı olan Hatemü’l-Enbiya Merkez Karargâhı, Hürmüz Boğazı'nın gemi trafiğine ve deniz ulaşımına kapatıldığını duyurdu.
MEHR Haber Ajansı'nın aktardığı açıklamada, kararın ABD'nin savaş sonrası mutabakat zaptının (MoU) birinci maddesini uygulamaması ve İsrail'in Güney Lübnan'daki ateşkesi ihlal etmeyi sürdürmesi nedeniyle alındığı belirtildi.
Açıklamada, ABD'nin taahhütlerini açıkça ihlal ettiği öne sürülerek, İsrail'in Güney Lübnan'daki saldırılarının ve bölgeden çekilmemesinin kararda etkili olduğu ifade edildi. İran tarafı, Hürmüz Boğazı'nın kapatılmasının "ilk aşama" olduğunu belirterek, saldırıların sürmesi halinde ek adımlar atılacağını kaydetti.
Öte yandan ABD Başkan Yardımcısı JD Vance, İran ile yeni görüşmelerin pazar günü yapılabileceğini söyledi. İsviçre'ye gitmeyi planladığını belirten Vance, ABD'li yetkililer Steve Witkoff ve Jared Kushner'ın İran görüşmeleri için sahada bulunduğunu ifade etti.
Vance, "Ateşkes koşullarını sürdürebileceğimizden eminim. İran'ın Hürmüz Boğazı'nı kapattığına dair bir kanıt yok" dedi.
ABD ile İran arasında diplomatik temasların sürmesi beklenirken, Hürmüz Boğazı'na ilişkin açıklamalar bölgedeki gelişmelere dair dikkatleri yeniden Körfez'e çevirdi.





