Gündem

Dervişoğlu'ndan siyasi transferlere tepki: "Açığınız varsa siyaseti bırakın"

İYİ Parti Genel Başkanı Müsavat Dervişoğlu, AK Parti'ye geçen belediye başkanları üzerinden siyasi transferleri eleştirerek, "Tehdit ya da teklife açık olan siyasetçinin ahlakı sorgulanır" dedi.

İYİ Parti Genel Başkanı Müsavat Dervişoğlu, son dönemde belediye başkanları ve milletvekillerinin AK Parti'ye katılmasıyla yeniden gündeme gelen siyasi transferlere sert tepki gösterdi. Parti değiştiren siyasetçilerin seçmen iradesine saygı göstermesi gerektiğini belirten Dervişoğlu, "Açığınız varsa siyaseti bırakın" çağrısında bulundu.

Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın "Partimize katılımlar sürecek" açıklamasının ardından, CHP'den seçilen Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan ile Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan ve İYİ Parti'den seçilen Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı AK Parti'ye katılmıştı.

Yaşanan gelişmeleri Halk TV'ye değerlendiren Dervişoğlu, siyasi transferlerin siyaset kurumunun itibarını zedelediğini savundu.

"Siyaset birçok zorluğu göğüslemeyi gerektirirken aynı zamanda da bir saygı alanının oluşmasına vesile olan bir iştigal alanıdır. Kendisini bir yere taşıyan seçmenin iradesine şayet saygıyla yaklaşamıyorsa siyasetçi, öncelikle o siyasetçinin kimliği tartışma konusu olur. Dolayısıyla da bu, genel anlamıyla siyasetçiyle birlikte siyaset kurumunu da aşındıran bir hale dönüşür. Türkiye'de yaşanan durum budur. Bizim siyasi transferler meselesine baktığımız pencere, siyaset kurumunun itibarını korumaya yönelikti ama iş gerçekten şirazesinden kaymış durumda."

"Siyasi ahlakının sorgulanmasına vesile olur"

Siyasi parti değiştiren isimlerin hangi gerekçelerle hareket ettiğinin sorgulanması gerektiğini söyleyen Dervişoğlu, dikkat çeken "iki T" değerlendirmesinde bulundu.

"İlk bakışta iki şey geliyor akla. Bunlardan bir tanesi tehdit, bir diğeri de teklif. Bir siyasetçi bu iki T'den hangisine açık olursa olsun o siyasetçinin siyasi ahlakının sorgulanmasına vesile olur."

Dervişoğlu, bu süreçlerin bilinçli şekilde siyaset kurumunun itibarını zayıflatmak ve siyasi rant elde etmek amacıyla kurgulanması halinde daha ağır bir tabloyla karşı karşıya kalınacağını öne sürdü.

"Bu kurgular şayet birileri tarafından maksatlı olarak siyaset kurumunun itibarını zafiyete uğratmak için yapılıyor ve bundan siyasi rant devşirecek alanlar oluşturulmaya çalışılıyorsa o zaman daha başka bir durumla karşı karşıya olduğumuz gerçeğiyle buluşuyoruz."

"Açığınız varsa siyaseti bırakın"

Mevcut yönetim sisteminin siyaseti kişiselleştirdiğini savunan Dervişoğlu, bunun kurumsal yapıyı da zayıflattığını belirterek şu ifadeleri kullandı:

"Bu tek adamlık rejimi siyaseti de kişiselleştiriyor. Kurumların kendi değerlerinin aşağıya çekilmesine vesile oluşturuyor. Ayrıca kurumsal bir aklın inşa edilebilmesinin önünde de bir engel olarak bulunuyor."

Açıklamasının sonunda siyasetçilere seslenen Dervişoğlu, baskı ya da şantaja açık durumda olan kişilerin siyasette yer almaması gerektiğini belirterek, "Açığınız varsa siyaseti bırakın" dedi.