ABD ve İran arasında yapılan mutabakat çerçevesinde Devrim Muhafızları tarafından Hürmüz Boğazı’nda tutulan gemilerin geçişine izin veriliyor. Birleşmiş Milletler (BM) bünyesindeki Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), ABD- İran Savaşı nedeniyle Hürmüz Boğazı’ndan geçişine izin verilmeyen gemilerin tahliye planı kapsamında Hürmüz Boğazı'ndan geçmeye başladığını duyurdu. IMO, gemilerin tahliyesine ilişkin hazırlanan planı uygulamaya başlarken, Reuters’e konuşan IMO Sözcüsü, "Tahliye planı kapsamında gemiler (Hürmüz Boğazından) geçmeye başladı" ifadesini kullandı.
London Stock Exchange Group (LSEG) gemi takip verilerine göre söz konusu plan kapsamında en az 2 kuru yük gemisi ve bir kargo gemisi Hürmüz Boğazı'ndan geçiş yaptı. Verilere göre çoğunlukla kuru yük, kargo ve konteyner gemileri olmak üzere en az 35 ticari gemi daha boğazdan geçiş yapmaya hazırlanıyor.
IMO tarafından başlatılan tahliye planına göre; gemiler Hürmüz Boğazı’nı geçmek için mevcut trafik ayırma sisteminin güneyi ve kuzeyi olmak üzere iki rotayı kullanabilecek.
Bu kapsamda gemilerle birlikte 11 bin denizcinin de tahliye edilmesi bekleniyor.