İran basını, Tahran ile Washington yönetimlerinin Hürmüz Boğazı'nda olası askeri çatışmaları önlemek amacıyla bir askeri iletişim hattı kurduğunu iddia etti. Press TV'nin haberine göre, söz konusu iletişim hattı, geçen hafta İsviçre'de İran ile ABD arasında gerçekleştirilen görüşmelerin ardından Pakistan ve Katar'ın arabuluculuğunda yayımlanan nihai bildiri kapsamında oluşturuldu.

Haberde, hattın amacının Hürmüz Boğazı'nda çatışmaya yol açabilecek olayların önüne geçmek ve "İslamabad Mutabakatı"nın beşinci maddesinde yer alan güvenlik hükümlerinin uygulanmasını sağlamak olduğu ifade edildi.

İran tarafından daha önce yapılan açıklamalarda Hürmüz Boğazı'ndan geçecek gemilerin yalnızca Tahran tarafından belirlenen rotaları kullanması gerektiğini savunulmuştu. Buna karşılık Umman Ulaştırma Bakanlığı, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ile koordinasyon halinde Hürmüz Boğazı'nda geçici bir deniz koridoru seçeneği üzerinde çalışıldığını duyurmuştu.

İran Devrim Muhafızları Donanması ise İran ile koordinasyon sağlanmadan yeni geçiş güzergahları açıklanmasını "kabul edilemez ve son derece tehlikeli" olarak nitelendirmişti. Bu açıklamaların ardından, ABD ile İran arasında varılan mutabakatın ardından ilk kez Hürmüz Boğazı yakınlarında bir geminin saldırıya uğradığı bildirilmişti./MA